Kas peame eetiliseks õpetaja käitumist, kes keeldub õpilasele panemast tundides kõrgemat hinnet kui 3, kuna õpilane keeldub osalemast võistlustel? Tegu on hea spordivõimega õpilasega, kes aga ei suhtu hästi võistluste pingetesse ning keeldub seega osalemast võistlustest. Samuti pole huvitatud lapsevanem, et tema laps käiks võistlustel, kuna kodustel põhjustel puudumistesse suhtutakse koolis negatiivselt, kuid kui võistlustele minnakse on lubatud puududa kõikidest tundidest, mis aga ei vasta antud korralduse põhjal lapsevanemate ootustega.
Õpetaja leiab aga pidevalt vigu, et antud õpilast mitte tundi lubada, kuna õpilasel pole vastavat riietust (t-särki pole on topp või jahedal ilmal puudub dressipluus jne) või ta jäi tundi 5 minutit hiljaks või siis leiab, et antud tulemus polnud piisavalt hea ning õpilase motiveerimiseks ei sa ta lihtsalt kõrgemat hinnet panna.
Õpetaja hinnete paneku strateegia
Foorumid:
Jonn
Kui vaadata seda hinnet kui üleüldist hinnangut õpilase kehalisele aktiivsusele, võib selles ju isegi mingisugune tõde olla - sa ei ole kehaliselt aktiivsuselt väga hea, kui sa väljaspool klassitundi spordiga (pean silmas igasugust aktiivsust) ei tegele.
Olen siiski seda meelt, et õppetöö tulemuste hindamisel võiks jääda siiski õppetöö käigus tehtava/nähtava raamidesse ja tuleks arvestada ka kooli hindamisjuhendit. Kui on paika pandud eesmärgid ning see, kuidas neid hinnatakse, ei saa ju ometi kasutada õpetaja subjektiivset hinnangut füüsisele.
Mulle aga tundub tolle kirjelduse põhjal, et tegemist on kahepoolse "jonniga", mis (minu kogemuste põhjal) selgeks rääkimata kokkuvõttes üsna inetuks võib kujuneda...
Lisa kommentaar