Õpetaja "parim enne möödas" | Eetikaveeb

TÜ üksuste kontaktandmed

humanitaarteaduste ja kunstide valdkond
Faculty phone: 
737 5341
Faculty address: 
Jakobi 2, ruumid 116–121, 51014 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5341
    Faculty address: 
    Jakobi 2, ruumid 116–121, 51005 Tartu
  • ajaloo ja arheoloogia instituut
    Faculty phone: 
    737 5651
    Faculty address: 
    Jakobi 2, 51005 Tartu
  • eesti ja üldkeeleteaduse instituut
    Faculty phone: 
    737 5221
    Faculty address: 
    Jakobi 2, IV korrus, 51005 Tartu
  • filosoofia ja semiootika instituut
    Faculty phone: 
    737 5314
    Faculty address: 
    Jakobi 2, ruumid 309–352, 51005 Tartu
  • kultuuriteaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 5223
    Faculty address: 
    Ülikooli 16, 51003 Tartu
  • maailma keelte ja kultuuride kolledž
    Faculty address: 
    J. Liivi 4, 50409, Tartu
  • usuteaduskond
    Faculty phone: 
    737 5300
    Faculty address: 
    Ülikooli 18-310, 50090 Tartu
  • Viljandi kultuuriakadeemia
    Faculty phone: 
    435 5232
    Faculty address: 
    Posti 1, 71004 Viljandi
sotsiaalteaduste valdkond
Faculty phone: 
737 5957
Faculty address: 
Lossi 36, 51003 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5900
    Faculty address: 
    Lossi 36, 51003 Tartu
  • haridusteaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 6440
    Faculty address: 
    Salme 1a–29, 50103 Tartu
  • Johan Skytte poliitikauuringute instituut
    Faculty phone: 
    737 5582
    Faculty address: 
    Lossi 36–301, 51003 Tartu
  • majandusteaduskond
    Faculty phone: 
    737 6310
    Faculty address: 
    Narva mnt 18, 51009 Tartu
  • psühholoogia instituut
    Faculty phone: 
    737 5902
    Faculty address: 
    Näituse 2, 50409 Tartu
  • õigusteaduskond
    Faculty phone: 
    737 5390
    Faculty address: 
    Näituse 20–324, 50409 Tartu
  • ühiskonnateaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 5188
    Faculty address: 
    Lossi 36, 51003 Tartu
  • Narva kolledž
    Faculty phone: 
    740 1900
    Faculty address: 
    Raekoja plats 2, 20307 Narva
  • Pärnu kolledž
    Faculty phone: 
    445 0520
    Faculty address: 
    Ringi 35, 80012 Pärnu
meditsiiniteaduste valdkond
Faculty phone: 
737 5326
Faculty address: 
Ravila 19, 50411 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5326
    Faculty address: 
    Ravila 19, 50411 Tartu
  • bio- ja siirdemeditsiini instituut
    Faculty phone: 
    737 4210
    Faculty address: 
    Biomeedikum, Ravila 19, 50411 Tartu
  • farmaatsia instituut
    Faculty phone: 
    737 5286
    Faculty address: 
    Nooruse 1, 50411 Tartu
  • hambaarstiteaduse instituut
    Faculty phone: 
    731 9856
    Faculty address: 
    Puusepa 1a, 50406 Tartu
  • kliinilise meditsiini instituut
    Faculty phone: 
    737 5323
    Faculty address: 
    L. Puusepa 8, 50406 Tartu
  • peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut
    Faculty phone: 
    737 4190
    Faculty address: 
    Ravila 19, 50411 Tartu
  • sporditeaduste ja füsioteraapia instituut
    Faculty phone: 
    737 5360
    Faculty address: 
    Ujula 4, 51008 Tartu
loodus- ja täppisteaduste valdkond
Faculty phone: 
737 5820
Faculty address: 
Vanemuise 46–208, 51014 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5820
    Faculty address: 
    Vanemuise 46–208, 51003 Tartu
  • arvutiteaduse instituut
    Faculty phone: 
    737 5445
    Faculty address: 
    Narva mnt 18, 51009 Tartu
  • genoomika instituut
    Faculty phone: 
    737 4000
    Faculty address: 
    Riia 23b, 51010 Tartu
  • Eesti mereinstituut
    Faculty phone: 
    671 8902
    Faculty address: 
    Mäealuse 14, 12618 Tallinn
  • füüsika instituut
    Faculty address: 
    W. Ostwaldi 1, 50411 Tartu
  • keemia instituut
    Faculty phone: 
    737 5261
    Faculty address: 
    Ravila 14a, 50411 Tartu
  • matemaatika ja statistika instituut
    Faculty phone: 
    737 5860
    Faculty address: 
    Narva mnt 18, 51009 Tartu
  • molekulaar- ja rakubioloogia instituut
    Faculty phone: 
    737 5027
    Faculty address: 
    Riia 23, 23b–134, 51010 Tartu
  • Tartu observatoorium
    Faculty phone: 
    737 4510
    Faculty address: 
    Observatooriumi 1, Tõravere, 61602 Tartumaa
  • tehnoloogiainstituut
    Faculty phone: 
    737 4800
    Faculty address: 
    Nooruse 1, 50411 Tartu
  • ökoloogia ja maateaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 5835
    Faculty address: 
    Vanemuise 46, 51003 Tartu
Asutused
  • raamatukogu
    Faculty phone: 
    737 5702
    Faculty address: 
    W. Struve 1, 50091 Tartu
  • teaduskool
    Faculty phone: 
    737 5581
    Faculty address: 
    Uppsala 10, 51003 Tartu
  • muuseum
    Faculty phone: 
    737 5674
    Faculty address: 
    Lossi 25, 51003 Tartu
  • loodusmuuseum ja botaanikaaed
    Faculty phone: 
    737 6076
    Faculty address: 
    Vanemuise 46, 51003 Tartu
Tugiüksused
  • ettevõtlus- ja innovatsioonikeskus
    Faculty phone: 
    737 4809
    Faculty address: 
    Narva mnt 18, 51009, Tartu
  • grandikeskus
    Faculty phone: 
    737 6215
    Faculty address: 
    Raekoja plats 9, 51004 Tartu
  • hankeosakond
    Faculty phone: 
    737 6632
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • infotehnoloogia osakond
    Faculty phone: 
    737 6000, arvutiabi: 737 5500
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • kantselei
    Faculty phone: 
    737 5606
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • kinnisvaraosakond
    Faculty phone: 
    737 5137
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • kirjastus
    Faculty phone: 
    +372 737 5945
    Faculty address: 
    W. Struve 1, 50091 Tartu
  • personaliosakond
    Faculty phone: 
    737 5145
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, ruumid 302 ja 304, 50090 Tartu
  • rahandusosakond
    Faculty phone: 
    737 5125
    Faculty address: 
    Jakobi 4, 51005 Tartu
  • rahvusvahelise koostöö ja protokolli osakond
    Faculty phone: 
    737 6123
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, ruumid 104, 304, 305, 50090 Tartu
  • rektoraadi büroo
    Faculty phone: 
    737 5600
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, 51014 Tartu
  • siseauditi büroo
    Faculty address: 
    Ülikooli 18–244, 51005 Tartu
  • Tallinna esindus
    Faculty phone: 
    737 6600
    Faculty address: 
    Teatri väljak 3, 10143 Tallinn
  • turundus- ja kommunikatsiooniosakond
    Faculty phone: 
    737 5687
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, ruumid 102, 104, 209, 210, 50090 Tartu
  • õppeosakond
    Faculty phone: 
    737 5620
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, 50090 Tartu
  • üliõpilasesindus
    Faculty address: 
    Ülikooli 18b, 51005 Tartu
Muud üksused
  • MTÜ Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi
    Faculty phone: 
    737 5371
    Faculty address: 
    Ujula 4, 51008 Tartu
  • MTÜ Tartu Üliõpilasküla
    Faculty phone: 
    740 9959
    Faculty address: 
    Narva mnt 25, 51013 Tartu
  • MTÜ Tartu Üliõpilasmaja
    Faculty phone: 
    730 2400
    Faculty address: 
    Kalevi 24, Tartu
  • SA Tartu Ülikooli Kliinikum
    Faculty phone: 
    731 8111
    Faculty address: 
    L. Puusepa 1a, 50406 Tartu
  • Tartu Ülikooli Sihtasutus
    Faculty phone: 
    737 5852
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a–106, Tartu

Õpetaja "parim enne möödas"

16. Detsember 2011 - 1:18 -- Anonüümne

Kõigil meil on olnud elus kokkupuuteid õpetajatega (õpilase rollis). Kogemusi on olnud kindlasti nii positiivseid kui ka negatiivseid. Õpilasena näeme aga õpetajaks olemise ainult ühte poolt...
Olles ise õpetaja, tekivad teistega kolleegisuhted. Siit ka teemaarendus: Miks arvavad (eriti kutseõpetajate seas levinud) erialaõpetajad, et "Ma põhimõtteliselt ei jaga oma materjale, olen ju tohutult õppematerjali koostamiseks vaeva näinud ja aega kulutanud. Tehku igaüks ise!" Kui õpetaja on veendumusel, et tema koostatud materjal (nt Power Point) on teama teadmiste trump, siis on tal "parim enne möödas". Toon näite: Ühes praktikabaasis (firmas) töötav praktikajuhendaja palus tuua uudishimust oma erinevate aastate praktikantidel näha nende õppematerjale, mida nad on saanud erialatunnis oma õpetajalt. Kolme aasta jooksul tõid praktikandid täpselt ühesugused slaidid. Mitte midagi polnud (kutse)õpetaja sinna aastate jooksul juurde lisanud või uuendanud.
Kui kaks (kolm) kolleegi saaksid teineteise poolt koostatud õppematerjale täiendada, võttes aluseks ühe või teise nähtud vaeva, siis saaks kokku ju veelgi parema ja täiustatud materjali.
Mida teie kogemused näitavad? Kas on piisavalt head õppematerjali saada või kolleeg hoiab neid kapis luku taga?

Sisestas HelenB (verifitseerimata),

Ma vaidleks sellele väitele vastu, et õpetajal, kes kasutab aine edasi andmiseks PowerPoint esitlust, on "parim enne möödas". Ma ise kasutan ka seda varianti, sest teisiti lihtsalt pole võimalik. Õpikuid mul pole, töövihikut samuti. Slaididel kasutan aine tähtsamaid punkte, mida õpilased kindlasti peaksid teadma, sealjuures on mul võimalus palju ise juurde rääkida. Olen kutseõpetaja, kellel on 14 erinevat loengut üheteistkümnele erinevale õpilaste grupile. Peaaegu iga paaristund on erinevas klassis. Minu vara ongi mälupulk mis sisaldab esitlusi PowerPointi näol.
Võib olla on suusteril mulle näpunäiteid jagada, kuidas ma ei oleks "parim enne möödas"!?

Sisestas Suuster (verifitseerimata),

Kahjuks ei saanud sa minu mõttest aru- asi ei ole mitte power pointis, vaid (õpetaja enda koostatud) materjalide jagamises oma (nt uutele) kolleegidele. Sellega on küll paljudes koolides probleeme, kuna "vanad olijad" ei anna uutele kolleegidele oma materjale kasutada(vähemalt alguses). Paremaks koostööks võiks seda siiski teha, ideaalis teine kolleeg täiendab olemasolevat materjali ning sellest koostööst võidaksid eelkõige õpilased keda õpetatakse. On ju nii?

Sisestas HelenB (verifitseerimata),

Kui vanem olija (õpetaja) annab oma koostatud vaeva (mida ta on koostanud oma vabast ajast) noorele tulijale, kuidas saab seda siis jagamiseks nimetada? Minule ei andnud keegi ühtegi kriipsu materjali, kõik pidin looma ise oma igast sekundist vabast ajast ja ega ma ikka ei taha seda jagada. Kahtlen, kas minu koostatud materjalist saabki nooruke algaja aru. Las aga avastab ise endale selle töö rõõmud ja vaevad, siis tuleb ka armastus õpetamise vastu. Kui aga ei viitsita seda teha ja loodetakse teiste peale, siis arvatavasti selle ameti peale ei kõlba.
Olen nõus, et kolleegide vahel peab olema üksmeel ja koostöö. See võiks sel juhul põhineda soovituslikel suunamistel kuidas on antud tööd kergem läbi viia, milliseid allikaid kasutada jms.

Sisestas Helena (verifitseerimata),

To Suuster: Alati võib teha kolleegidele (nii oma koolist kui mujalt) ettepaneku koos õppematerjale koostada ja täiendada. Enamuses õppevaldkondades on materjalid kättesaadavad ja igaüks kohandab neid oma äranägemist mööda. Mina ka ei ole huvitatud kõigi materjalide jagamisest, küll aga koostööst!
Pigem näen probleemina seda kui õppematerjal on koostatud Euroopa Liidu toel, tasustatud ja kuulub avalikustamisele, kuid õpetaja siiski seda ei tee.

Sisestas SigridA (verifitseerimata),

Minu arvates on suures osas küsimus koostöös ja konkurentsis.

Kui iga õpetaja on pidanud oma materjali nö hambad ristis ja kelleltki abi ja nõu saamata ise valmis tegema, siis tema kogemus ütlebki, et igaüks olgu enda eest väljas. Seega puudub koostöö kogemus ja oskus koostööd teha. Lisaks tunnetab õpetaja, et on teinud suure töö ära ja miks peaks nüüd teine õpetaja tema"seljas liugu lastes" kergema vaevaga läbi saama. Mulle tundub, et nö suurt pilti, tegelikku eesmärki, kus keskne peaks olema õppija õppimine, ei nähta ning jagamise teema sumbub omavahelisse võimuvõitlusse. Põhjuseks taas kord hea koostöökogemuse puudumine.

Võib kaasneda ka konkurentsi tunnetamine - keegi võtab minu materjalid ja hakkab sama asja tegema! Tegelikkuses ei õpeta ju materjal! Vilets õpetaja võib sõna-sõnalt kellegi teise materjali ette lugeda ja ta ei jõua õpilasteni! Oluline on, kuidas õpetaja ise suudab õppimist soodustava keskkonna luua ja kirjalik materjal (PowerPoint jm) on siinjuures ainult toetavaks vahendiks.

Leian, et kui õpetajad oskavad teha koostööd ning üksteisele abiks ja toeks olla, on õppija õppimise seisukohalt tulemused parimad. Siinkohal ei tähenda materjalide jagamine kindlasti seda, et omastatakse omavoliliselt teise õpetaja materjal ning hakatakse seda enda omana edastama. Ma ei näe ka selles probleemi, kui kogenum õpetaja annabki oma materjalid nooremale - õpetaja eeldatavalt hindab kriitiliselt nende sobivust ja kujundab selle põhjal oma lähenemise, kuid teise õpetaja materjalidega tutvumine avardab tema nägemust. Eriti vahva, kui staažikas õpetaja tunnetaks, et ka temal on uuelt tulijalt midagi õppida ning oleks valmis ise oma materjale täiendama.

Lisa kommentaar

Plain text

  • HTML elemendid keelatud.
  • Each email address will be obfuscated in a human readable fashion or, if JavaScript is enabled, replaced with a spam resistent clickable link. Email addresses will get the default web form unless specified. If replacement text (a persons name) is required a webform is also required. Separate each part with the "|" pipe symbol. Replace spaces in names with "_".
  • Veebiaadressid ja e-maili aadressid muutuvad automaatselt linkideks.
  • Automaatne rea- ja lõiguvahetus
1 + 1 =
Selle lihtsa ülesandega tõendate, et te ei ole spämmirobot.