Millest selline küsimusepüstitus? Kas L.T arvab, et õpetaja seksuaalne orientatsioon avaldab mõju õpilase väärtushinnangutele ja -hoiakutele? Millist mõju? Kuidas?
Teemaalgatus on nii napp, et ootaks kindlasti täpsustusi.
Teema algatus ongi napp, et see teema saaks foorumis edasi areneda. Küsimus on ka väga lihtne. Kas õpilane võtab homoseksuaalset õpetajat nagu tavaõpetajat või võib orientatsioon õpilast häirida?
Minu meelest on ilmselge, et võib häirida, aga rõhk on siin sõnal "võib". Kõik võib olla. Vaevalt, et ka L.T arvab, et sellisele lihtsustatud küsimusele oleks olemas ühene vastus. See oleneb õpilasest, sellest, kuidas teda on kasvatatud ja õpetatud (sh õpetaja poolt) ning muidugi õpetajast ja sellest, kuidas ta ise teemale läheneb (nt oma orientatsiooni väljendab). Just neid asjaolusid võikski siin foorumis lahata.
Oluliselt lihtsam oleks arutada, kui teemaalgataja kirjeldaks mingit näitejuhtumit, mis seoks seksuaalse orientatsiooni selgemalt väärtuste teemaga. Või siis väljendaks ja põhjendaks oma seisukohta ses küsimuses.
Inimesi on erinevaid, seega võin väita, et on olemas selliseid kes ei salli neid nn. vähemusi ja ka tänu sellele võib õppekvaliteet kannatada. Isiklikul tasandil arvan, et pole just väga suurt probleemi kuid seega see nn. homoseksuaalne õpetaja võiks teatud piire hoida.
Nüüd on esile tulnud juba 3 konkreetsemat asja, mille üle võiks arutada.
- "inimesi on erinevaid"
Kas see erinevuste olemasolu (mitmekesisus) on väärtus, mida me hindame? Kas tahame, et lapsedki saaks erinevuste olemasolust teadlikuks ja kuidas see võiks toimuda?
- "on olemas selliseid kes ei salli neid nn. vähemusi"
Kust sellised tulevad ehk mis seda mõjutab? Kas koolil/õpetajal on siin oma roll? Kas see sallimatus on midagi, mida oma ühiskonnas näha tahame, või midagi, mida tahame muuta?
- "homoseksuaalne õpetaja võiks teatud piire hoida"
Millised need piirid võiksid olla? Mille poolest võiksid need erineda heteroseksuaalse õpetaja käitumisele seatud piiridest?
Nelli on toonud välja kolm head teemat mille üle arutleda.
"Inimesi on erinevaid". Me ei saa ette heita inimesele ega ka loomulikult õpetajale, et miks tema välimus ei vasta mingitele standarditele. Sama kui välimusega on ka isiksusega. Ei saa nõuda, et õpetaja peab olema hetero.
Kuna eelkõige peab olema õpetaja proffesionaal. Kas ta on mees või naine, lühike või paks, hetero või homoseksuaalne see ei tohi tähtsust omada.
Miks peaks vahet olema, et see hetero õpetaja on parem kui homoseksuaalne õpetaja?
Kas te kujutate ette, et õpetaja oleks parem õpetaja kui ta on hetero ja rõhutab õpilastele, et vot õpetaja peab olema hetero muidu ei kõlba ta kuskile?
See on sama ebaeetiline käitumine kui homost õpetaja eksponeeriks oma orientatsiooni.
Samas kui homost õpetaja teeb oma tööd proffesionaalselt, ei suru oma orientatsiooni kellegile peale ei eksponeeri seda. Siis ei ole kuidagi õigustatud halvustav suhtumine.
Pigem siinkohal ongi teema selles, et lapsed saavad nagunii erinevuste olemasolust teadlikuks kui seda teha läbi positiivsete näidete, kasvatame oma lastes tolerantsust ja aktsepteerimist erinevustesse.
Paluks täpsustusi
Millest selline küsimusepüstitus? Kas L.T arvab, et õpetaja seksuaalne orientatsioon avaldab mõju õpilase väärtushinnangutele ja -hoiakutele? Millist mõju? Kuidas?
Teemaalgatus on nii napp, et ootaks kindlasti täpsustusi.
täpsustus
Teema algatus ongi napp, et see teema saaks foorumis edasi areneda. Küsimus on ka väga lihtne. Kas õpilane võtab homoseksuaalset õpetajat nagu tavaõpetajat või võib orientatsioon õpilast häirida?
Minu meelest on ilmselge, et võib häirida, aga rõhk on siin sõnal "võib". Kõik võib olla. Vaevalt, et ka L.T arvab, et sellisele lihtsustatud küsimusele oleks olemas ühene vastus. See oleneb õpilasest, sellest, kuidas teda on kasvatatud ja õpetatud (sh õpetaja poolt) ning muidugi õpetajast ja sellest, kuidas ta ise teemale läheneb (nt oma orientatsiooni väljendab). Just neid asjaolusid võikski siin foorumis lahata.
Oluliselt lihtsam oleks arutada, kui teemaalgataja kirjeldaks mingit näitejuhtumit, mis seoks seksuaalse orientatsiooni selgemalt väärtuste teemaga. Või siis väljendaks ja põhjendaks oma seisukohta ses küsimuses.
homofoobia
Inimesi on erinevaid, seega võin väita, et on olemas selliseid kes ei salli neid nn. vähemusi ja ka tänu sellele võib õppekvaliteet kannatada. Isiklikul tasandil arvan, et pole just väga suurt probleemi kuid seega see nn. homoseksuaalne õpetaja võiks teatud piire hoida.
Nüüd on esile tulnud juba 3 konkreetsemat asja, mille üle võiks arutada.
- "inimesi on erinevaid"
Kas see erinevuste olemasolu (mitmekesisus) on väärtus, mida me hindame? Kas tahame, et lapsedki saaks erinevuste olemasolust teadlikuks ja kuidas see võiks toimuda?
- "on olemas selliseid kes ei salli neid nn. vähemusi"
Kust sellised tulevad ehk mis seda mõjutab? Kas koolil/õpetajal on siin oma roll? Kas see sallimatus on midagi, mida oma ühiskonnas näha tahame, või midagi, mida tahame muuta?
- "homoseksuaalne õpetaja võiks teatud piire hoida"
Millised need piirid võiksid olla? Mille poolest võiksid need erineda heteroseksuaalse õpetaja käitumisele seatud piiridest?
Nelli on toonud välja kolm head teemat mille üle arutleda.
"Inimesi on erinevaid". Me ei saa ette heita inimesele ega ka loomulikult õpetajale, et miks tema välimus ei vasta mingitele standarditele. Sama kui välimusega on ka isiksusega. Ei saa nõuda, et õpetaja peab olema hetero.
Kuna eelkõige peab olema õpetaja proffesionaal. Kas ta on mees või naine, lühike või paks, hetero või homoseksuaalne see ei tohi tähtsust omada.
Miks peaks vahet olema, et see hetero õpetaja on parem kui homoseksuaalne õpetaja?
Kas te kujutate ette, et õpetaja oleks parem õpetaja kui ta on hetero ja rõhutab õpilastele, et vot õpetaja peab olema hetero muidu ei kõlba ta kuskile?
See on sama ebaeetiline käitumine kui homost õpetaja eksponeeriks oma orientatsiooni.
Samas kui homost õpetaja teeb oma tööd proffesionaalselt, ei suru oma orientatsiooni kellegile peale ei eksponeeri seda. Siis ei ole kuidagi õigustatud halvustav suhtumine.
Pigem siinkohal ongi teema selles, et lapsed saavad nagunii erinevuste olemasolust teadlikuks kui seda teha läbi positiivsete näidete, kasvatame oma lastes tolerantsust ja aktsepteerimist erinevustesse.
Lisa kommentaar