Siin on tõesti eetilised probleemid üksteisega põiminud. Juba alguses ütleksin kokkuvõtvalt, et esimene juhtum on üliõpilasele kergemat karistust väärt kui teine, ehkki ülikooli õppekorralduseeskirjas on mahakirjutamine ja teise üliõpilase eest õpiväljundite hindamisel osalemine akadeemilise petturlusena kõrvuti punktides kirja pandud.Esimene juhtum võib lihtsalt juhtuda, teine vajas üliõpilase poolt ettevalmistamist ja võib seetõttu planeeritud pettruluseks pidada.
Veel mõjutab suhtumist ja tegutsemist asjaolu, et maha kirjutati õppejõu silme all, st õppejõud nägi pealt, st õppejõud võinuks koheselt sekkuda.
Teemaalgataja ütlusele "Teisalt, kui õppejõud sooviks näha õpilastes muutust ning rõhuda väärtustele, siis ma arvan, et õigem oleks õpilase/õpilastega rääkida ja selgitada, miks seesugune käitumine pole lubatud." vastaks ma nii, et rääkida õppejõud muidugi võib, kuid tegu on üliõpilastega, sellises vanuses inimestega, kellel on väärtused juba välja kujunenud ja neid on väga raske muuta (nagu kurjategijat ümber kasvatada). Kui üliõpilane tegeleb ettekavatsetud ja planeetud petturlusega siis peab sellele järgnema dekaani otsus üliõpilase edasise saatuse kohta.
Peale selle on ju ka töötajate kohustus informeerida juhti, kui organisatsioonis miski ei vasta normidele/ on väga halvasti.
Õppejõuna astuksin esimesel olukorrale vahele e ei laseks üliõpilasel maha kirjutada.
Teisel juhul annaksin pettusega seotud isikutest dekaanile teada.
Siin on tõesti eetilised probleemid üksteisega põiminud. Juba alguses ütleksin kokkuvõtvalt, et esimene juhtum on üliõpilasele kergemat karistust väärt kui teine, ehkki ülikooli õppekorralduseeskirjas on mahakirjutamine ja teise üliõpilase eest õpiväljundite hindamisel osalemine akadeemilise petturlusena kõrvuti punktides kirja pandud.Esimene juhtum võib lihtsalt juhtuda, teine vajas üliõpilase poolt ettevalmistamist ja võib seetõttu planeeritud pettruluseks pidada.
Veel mõjutab suhtumist ja tegutsemist asjaolu, et maha kirjutati õppejõu silme all, st õppejõud nägi pealt, st õppejõud võinuks koheselt sekkuda.
Teemaalgataja ütlusele "Teisalt, kui õppejõud sooviks näha õpilastes muutust ning rõhuda väärtustele, siis ma arvan, et õigem oleks õpilase/õpilastega rääkida ja selgitada, miks seesugune käitumine pole lubatud." vastaks ma nii, et rääkida õppejõud muidugi võib, kuid tegu on üliõpilastega, sellises vanuses inimestega, kellel on väärtused juba välja kujunenud ja neid on väga raske muuta (nagu kurjategijat ümber kasvatada). Kui üliõpilane tegeleb ettekavatsetud ja planeetud petturlusega siis peab sellele järgnema dekaani otsus üliõpilase edasise saatuse kohta.
Peale selle on ju ka töötajate kohustus informeerida juhti, kui organisatsioonis miski ei vasta normidele/ on väga halvasti.
Õppejõuna astuksin esimesel olukorrale vahele e ei laseks üliõpilasel maha kirjutada.
Teisel juhul annaksin pettusega seotud isikutest dekaanile teada.