Otsime õpikutest väärtusi!

TÜ eetikakeskus kutsub lastevanemaid, õpetajaid, õpilasi ja teisi huvilisi juhtima tähelepanu õpikule ja/või töövihikule, mis tõuseb esile sellega, et

- mõjutab õpilaste väärtushinnanguid ja hoiakuid Teie arvates soovitud moel
või
- avaldab Teie arvates ebasoovitavat mõju.

Laekunud ettepanekute põhjal valib hindamiskomisjon parima ja halvima mõjutaja. Auhinnatakse nii väljavalitavate õppematerjalide autoreid kui nende esitajaid.
Üleskutse eesmärk on juhtida tähelepanu väärtustele, mida õppematerjalid varjatult edasi annavad, ning ärgitada lapsevanemaid rohkem oma laste õppetööst huvituma. Saadud ettepanekuid ja näiteid kasutatakse õpikukirjutajatele vajaliku tagasiside andmiseks.

Ettepanekute esitajal palume vastata küsimustele:
1. Missuguste hoiakute kujundamist õpilastes võib selle õppematerjaliga töötamine soodustada? Milliseid väärtushinnanguid õppematerjalis otseselt väljendatakse? Millised on seal varjatud kujul?

Näiteks:

  • kas õppematerjal toetab kodanikujulgust või silmakirjalikkust?
  • kas see soodustab loovust või valmisvastuste päheõppimist?
  • kas see annab ruumi mitmesugustele maailmavaadetele või toetab üht kindlat­?
  • kas see aitab õpilastel luua seost aineteadmiste ja enda elu vahel (soodustades nii vastava aine väärtustamist)?


2. Millistes kohtades võib sellest õppematerjalist väärtusi leida?

Näiteks:

  • sisulised rõhuasetused (nt alateemade valik, kordamisküsimused jms);
  • õppematerjali tegelaste isikuomadused;
  • tekstülesanded;
  • illustratsioonid;
  • keelekasutus;
  • rakendatud või soovitatud õppemeetodid.

3. Miks on Teie arvates selles õppematerjalis leiduvad väärtushinnangud soovitud või ebasoovitavad? Miks on Teie toodud näidete põhjal tegemist parima või halvima mõjutajaga?

Ettepanekute esitamise tähtaeg on 1. oktoober 2010. a.

 

 

Tartu Ülikooli peahoone

Algab ülikooli uue arengukava koostamine

Tartu Ülikooli peahoone

Tartu Ülikooli uus arengukava

Technologicumi projekteerimislepingu allkirjastamine

Sõlmiti Maarjaväljale rajatava uue õppe- ja teadushoone projekteerimisleping